Category Archives: Big Media

Rare media articles expose how the mass media manipulate public opinion

tv_gallery_dees

Media manipulation currently shapes everything you read, hear and watch online. Everything.”

Forbes magazine article on mass media influence, 7/16/2012
examiner.com | Feb 12, 2013

By Fred Burks

The influence of the mass media on public perception is widely acknowledged, yet few know the incredible degree to which this occurs. Key excerpts from the rare, revealing mass media news articles below show how blatantly the media sometimes distort critical facts, omit vital stories, and work hand in hand with the military-industrial complex to keep their secrets safe and promote greedy and manipulative corporate agendas.

Once acclaimed as the watchdog of democracy and the political process, these riveting articles clearly show that the major media can no longer be trusted to side with the people over business and military interests. For ideas on how you can further educate yourself and what you can do to change all this, see the “What you can do” section below the article summaries. Together, we can make a difference.

obeyU.S. Suppressed Footage of Hiroshima for Decades
2005-08-03, New York Times/Reuters
http://www.nytimes.com/reuters/news/news-media-anniversary.html

In the weeks following the atomic attacks on Hiroshima and Nagasaki, U.S. authorities seized and suppressed film shot in the bombed cities by U.S. military crews and Japanese newsreel teams to prevent Americans from seeing the full extent of devastation wrought by the new weapons. It remained hidden until the early 1980s and has never been fully aired. “Although there are clearly huge differences with Iraq, there are also some similarities,” said Mitchell, co-author of “Hiroshima in America” and editor of Editor & Publisher. “The chief similarity is that Americans are still being kept at a distance from images of death, whether of their own soldiers or Iraqi civilians.” The Los Angeles Times released a survey of six months of media coverage of the Iraq war in six prominent U.S. newspapers and two news magazines — a period during which 559 coalition forces, the vast majority American, were killed. It found they had run almost no photographs of Americans killed in action. “So much of the media is owned by big corporations and they would much rather focus on making money than setting themselves up for criticism from the White House and Congress,” said Ralph Begleiter, a former CNN correspondent. In 1945, U.S. policymakers wanted to be able to continue to develop and test atomic and eventually nuclear weapons without an outcry of public opinion. “They succeeded but the subject is still a raw nerve.”

Note: As this highly revealing Reuters article was removed from both the New York Times and the Reuters websites, click here to view it in its entirely on one of the few alternative news websites to report it. And to go much deeper into how the devastating effects of the bomb were covered up by various entities within government, click here.

Misinformation campaign targets USA TODAY reporter, editor
2012-04-19, USA Today
http://www.usatoday.com/news/washington/story/2012-04-19/vanden-brook-locker-…

A USA TODAY reporter and editor investigating Pentagon propaganda contractors have themselves been subjected to a propaganda campaign of sorts, waged on the Internet through a series of bogus websites. Fake Twitter and Facebook accounts have been created in their names, along with a Wikipedia entry and dozens of message board postings and blog comments. Websites were registered in their names. The timeline of the activity tracks USA TODAY’s reporting on the military’s “information operations” program, which spent hundreds of millions of dollars on marketing campaigns in Iraq and Afghanistan — campaigns that have been criticized even within the Pentagon as ineffective and poorly monitored. For example, Internet domain registries show the website TomVandenBrook.com was created Jan. 7 — just days after Pentagon reporter Tom Vanden Brook first contacted Pentagon contractors involved in the program. Two weeks after his editor Ray Locker’s byline appeared on a story, someone created a similar site, RayLocker.com, through the same company. If the websites were created using federal funds, it could violate federal law prohibiting the production of propaganda for domestic consumption. Some postings … accused them of being sponsored by the Taliban. “They disputed nothing factual in the story about information operations,” Vanden Brook said.

Note: For more on a proposed amendment to a U.S. bill which would make it legal to use propaganda and lie to the American public, click here.

Read More

Advertisements

US media yet again conceals newsworthy government secrets

The Washington Post
The Washington Post this week admitted it was part of an “informal arrangement” to conceal from its readers a US drone base in Saudi Arabia. Photograph: Alamy

The collective self-censorship over a US drone base in Saudi Arabia is but the latest act of government-subservient ‘journalism’

The entity that is designed to be, and endlessly praises itself for being, a check on US government power is, in fact, its most loyal servant.

guardian.co.uk | Feb 7, 2013

by Glenn Greenwald

The US media, over the last decade (at least), has repeatedly acted to conceal newsworthy information it obtains about the actions of the US government. In each instance, the self-proclaimed adversarial press corps conceals these facts at the behest of the US government, based on patently absurd claims that reporting them will harm US national security. In each instance, what this media concealment actually accomplishes is enabling the dissemination of significant government falsehoods without challenge, and permitting the continuation of government deceit and even illegality.

One of the most notorious examples was in mid-2004 when the New York Times discovered – thanks to a courageous DOJ whistleblower – that the Bush administration was eavesdropping on the electronic communications of Americans without the warrants required by the criminal law. But after George Bush summoned to the Oval Office the paper’s publisher (Arthur Sulzberger) and executive editor (Bill Keller) and directed them to conceal what they had learned, the NYT complied by sitting on the story for a-year-and-a-half: until late December, 2005, long after Bush had been safely re-elected. The “national security” excuse for this concealment was patently ludicrous from the start: everyone knew the US government was trying to eavesdrop on al-Qaida communications and this story merely revealed that they were doing so illegally (without warrants) rather than legally (with warrants). By concealing the story for so long, the New York Times helped the Bush administration illegally spy on Americans.

The Washington Post’s Dana Priest, in a superb act of journalism, reported in 2005 that the CIA was maintaining a network of secret “black sites” where detainees were interrogated and abused beyond the monitoring scrutiny of human rights groups and even Congress. But the Post purposely concealed the identity of the countries serving as the locale of those secret prisons in order to enable the plainly illegal program to continue without bothersome disruptions: “the Washington Post is not publishing the names of the Eastern European countries involved in the covert program, at the request of senior US officials.”

In 2011, the New York Times along with numerous other US media outlets learned that the American arrested in Pakistan for having shot and killed two Pakistanis, Raymond Davis, was not – as President Obama falsely claimed – “our diplomat”, but was a CIA agent and former Blackwater contractor. Not only did the NYT conceal this fact, but it repeatedly and uncritically printed claims from Obama and other officials about Davis’ status which it knew to be false. It was only once the Guardian published the facts about Davis – that he was a CIA agent – did the Times tell the truth to its readers, admitting that the disclosure “pulled back the curtain on a web of covert American operations inside Pakistan, part of a secret war run by the CIA“.

The NYT, as usual, justified its concealment of this obviously newsworthy information as coming “at the request of the Obama administration, which argued that disclosure of his specific job would put his life at risk”. But as the Guardian’s Deputy Editor Ian Katz noted, “Davis [was] already widely assumed in Pakistan to have links to US intelligence” and “disclosing his CIA role would [therefore not] expose him to increased risk”.

predator_drone

And now, yet again, the US media has been caught working together to conceal obviously newsworthy government secrets. On Wednesday, the Washington Post reported that two years ago, the Obama administration established a base in Saudi Arabia from which it deploys drones to kill numerous people in Yemen. including US citizen Anwar Awlaki and, two weeks, later his 16-year-old American son Abdulrahman. The US base was built after the US launched a December, 2009 cruise missile/cluster-bomb attack that slaughtered dozens of Yemeni women and children.

But the Post admitted that it – along with multiple other US media outlets – had long known about the Saudi Arabia drone base but had acted in unison to conceal it from the US public:

“The Washington Post had refrained from disclosing the specific location at the request of the administration, which cited concern that exposing the facility would undermine operations against an al-Qaeda affiliate regarded as the network’s most potent threat to the United States, as well as potentially damage counterterrorism collaboration with Saudi Arabia.

“The Post learned Tuesday night that another news organization was planning to reveal the location of the base, effectively ending an informal arrangement among several news organizations that had been aware of the location for more than a year.”

The “other news organization” which the Post references is the New York Times. The NYT – in a very good article yesterday on the role played by CIA nominee John Brennan in US drones strikes in Yemen – reported that Brennan “work[ed] closely with neighboring Saudi Arabia to gain approval for a secret CIA drone base there that is used for American strikes”. As the paper’s Public Editor, Margaret Sullivan, explained, the NYT was one of the papers which “had withheld the location of that base at the request of the CIA”, but had decided now to report it. That was why the Post did so.

The existence of this drone base in Saudi Arabia is significantly newsworthy in multiple ways. The US drone program is drenched with extreme secrecy. The assassination of Awlaki is one of the most radical acts the US government has undertaken in the last decade at least. The intense cooperation between the US and the incomparably despotic Saudi regime is of vital significance. As Sullivan, the NYT’s Public Editor, put it in defending the NYT’s disclosure (and implicitly questioning the prior media conspiracy of silence):

“Given the government’s undue secrecy about the drone program, which it has never officially acknowledged the existence of, and that program’s great significance to America’s foreign policy, its national security, and its influence on the tumultuous Middle East, The Times ought to be reporting as much and as aggressively as possible on it.”

As usual, the excuses for concealing this information are frivolous. Indeed, as the Guardian’s Roy Greenslade noted, “the location of several drone bases was published as long ago as September last year on at least one news website, as this item on the North America Inter Press Service illustrates.” Gawker’s Adrian Chen documents numerous other instances where the base had been publicly disclosed and writes:

“In the case of the Saudi drone base, the Times and the Post weren’t protecting a state secret: They were helping the CIA bury an inconvenient story. . . . The fact that the drone base was already reported renders the rationale behind the months-long blackout a farce.”

In an article on the controversy over this self-censorship, the Guardian this morning quotes Dr Jack Lule, a professor of journalism and communication at Lehigh University:

“The decision not to publish is a shameful one. The national security standard has to be very high, perhaps imminent danger. The fact that we are even having a conversation about whether it was a national security issue should have sent alarm bells off to the editors. I think the real reason was that the administration did not want to embarrass the Saudis – and for the US news media to be complicit in that is craven.”

The same dynamic drives most of these acts of US media self-censorship. It has nothing to do with legitimate claims of national security. Indeed, none of these facts – once they were finally reported – ultimately resulted in any harm. Instead, it has everything to do with obeying government dictates; shielding high-level government officials from embarrassing revelations; protecting even the most extreme government deceit and illegality; and keeping the domestic population of the US (their readers) ignorant of the vital acts in which their own government is engaged.

There are, of course, instances where newspapers can validly opt to conceal facts that they learn. That’s when the harm that comes from disclosure plainly outweighs the public interest in learning of them (the classic case is when, in a war, a newspaper learns of imminent troop movements: there is no value in reporting that but ample harm from doing so). But none of these instances comes close to meeting that test. Instead, media outlets overwhelmingly abide by government dictates as to what they should conceal. As Greensdale wrote: “most often, they oblige governments by acceding to requests not to publish sensitive information that might jeopardise operations.”

As all of these examples demonstrate, extreme levels of subservience to US government authority is embedded in the ethos of the establishment American media. They see themselves not as watchdogs over the state but as loyal agents of it.

Recall the extraordinary 2009 BBC debate over WikiLeaks in which former NYT executive editor Bill Keller proudly praised himself for concealing information the Obama administration told him to conceal, prompting this incredulous reply from the BBC host: “Just to be clear, Bill Keller, are you saying that you sort of go to the government in advance and say: ‘What about this, that and the other, is it all right to do this and all right to do that,’ and you get clearance, then?” Keller’s admission also prompted this response from former British diplomat Carne Ross, who was also on the program: “It’s extraordinary that the New York Times is clearing what it says about this with the US Government.”

After the Guardian published the truth about Raymond Davis, former Bush DOJ laywer Jack Goldsmith, in 2011, defended the New York Times’ concealment of it by hailing what he called “the patriotism of the American press“. He quoted former Bush CIA and NSA chief Gen. Michael Hayden as saying that “American journalists display ‘a willingness to work with us’ . . . but with the foreign press ‘it’s very, very difficult'”. Goldsmith said that while foreign media outlets will more readily report on secret US government acts (he named The Guardian, Al Jazeera and WikiLeaks), US national security journalists with whom he spoke justified their eagerness to cooperate with the US government by “expressly ascrib[ing] this attitude to ‘patriotism’ or ‘jingoism’ or to being American citizens or working for American publications.”

That is the key truth. The entity that is designed to be, and endlessly praises itself for being, a check on US government power is, in fact, its most loyal servant. There are significant exceptions: Dana Priest did disclose the CIA black sites network over the agency’s vehement objections, while the NYT is now suing the government to compel the release of classified documents relating to Obama’s assassination program. But time and again, one finds the US media acting to help suppress the newsworthy secrets of the US government rather than report on them. Its collaborative “informal” agreement to hide the US drone base in Saudi Arabia is just the latest in a long line of such behavior.

Who Runs The World? Solid Proof That A Core Group Of Wealthy Elitists Is Pulling The Strings

theeconomiccollapseblog.com | Jan 29, 2013

By Michael

Who-Runs-The-World-Solid-Proof-That-A-Core-Group-Of-Wealthy-Elitists-Are-Pulling-The-Strings-294x300Does a shadowy group ofobscenely wealthy elitists control the world?  Do men and women with enormous amounts of money really run the world from behind the scenes?  The answer might surprise you.  Most of us tend to think of money as a convenient way to conduct transactions, but the truth is that it also represents power and control.  And today we live in a neo-fuedalist system in which the super rich pull all the strings.  When I am talking about the ultra-wealthy, I am not just talking about people that have a few million dollars.  As you will see later in this article, the ultra-wealthy have enough money sitting in offshore banks to buy all of the goods and services produced in the United States during the course of an entire year and still be able to pay off the entire U.S. national debt.  That is an amount of money so large that it is almost incomprehensible.  Under this ne0-feudalist system, all the rest of us are debt slaves, including our own governments.  Just look around – everyone is drowning in debt, and all of that debt is making the ultra-wealthy even wealthier.  But the ultra-wealthy don’t just sit on all of that wealth.  They use some of it to dominate the affairs of the nations.  The ultra-wealthy own virtually every major bank and every major corporation on the planet.  They use a vast network of secret societies, think tanks and charitable organizations to advance their agendas and to keep their members in line.  They control how we view the world through their ownership of the media and their dominance over our education system.  They fund the campaigns of most of our politicians and they exert a tremendous amount of influence over international organizations such as the United Nations, the IMF, the World Bank and the WTO.  When you step back and take a look at the big picture, there is little doubt about who runs the world.  It is just that most people don’t want to admit the truth.

The ultra-wealthy don’t run down and put their money in the local bank like you and I do.  Instead, they tend to stash their assets in places where they won’t be taxed such as the Cayman Islands.  According to a report that was released last summer, the global elite have up to 32 TRILLION dollars stashed in offshore banks around the globe.

U.S. GDP for 2011 was about 15 trillion dollars, and the U.S. national debt is sitting at about 16 trillion dollars, so you could add them both together and you still wouldn’t hit 32 trillion dollars.

And of course that does not even count the money that is stashed in other locations that the study did not account for, and it does not count all of the wealth that the global elite have in hard assets such as real estate, precious metals, art, yachts, etc.

The global elite have really hoarded an incredible amount of wealth in these troubled times.  The following is from an article on the Huffington Post website

Rich individuals and their families have as much as $32 trillion of hidden financial assets in offshore tax havens, representing up to $280 billion in lost income tax revenues, according to research published on Sunday.

The study estimating the extent of global private financial wealth held in offshore accounts – excluding non-financial assets such as real estate, gold, yachts and racehorses – puts the sum at between $21 and $32 trillion.

The research was carried out for pressure group Tax Justice Network, which campaigns against tax havens, by James Henry, former chief economist at consultants McKinsey & Co.

He used data from the World Bank, International Monetary Fund, United Nations and central banks.

But as I mentioned previously, the global elite just don’t have a lot of money.  They also basically own just about every major bank and every major corporation on the entire planet.

According to an outstanding NewScientist article, a study of more than 40,000 transnational corporations conducted by the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich discovered that a very small core group of huge banks and giant predator corporations dominate the entire global economic system…

An analysis of the relationships between 43,000 transnational corporations has identified a relatively small group of companies, mainly banks, with disproportionate power over the global economy.

The researchers found that this core group consists of just 147 very tightly knit companies…

When the team further untangled the web of ownership, it found much of it tracked back to a “super-entity” of 147 even more tightly knit companies – all of their ownership was held by other members of the super-entity – that controlled 40 per cent of the total wealth in the network. “In effect, less than 1 per cent of the companies were able to control 40 per cent of the entire network,” says Glattfelder. Most were financial institutions. The top 20 included Barclays Bank, JPMorgan Chase & Co, and The Goldman Sachs Group.

The following are the top 25 banks and corporations at the heart of this “super-entity”.  You will recognize many of the names on the list…

1. Barclays plc
2. Capital Group Companies Inc
3. FMR Corporation
4. AXA
5. State Street Corporation
6. JP Morgan Chase & Co
7. Legal & General Group plc
8. Vanguard Group Inc
9. UBS AG
10. Merrill Lynch & Co Inc
11. Wellington Management Co LLP
12. Deutsche Bank AG
13. Franklin Resources Inc
14. Credit Suisse Group
15. Walton Enterprises LLC
16. Bank of New York Mellon Corp
17. Natixis
18. Goldman Sachs Group Inc
19. T Rowe Price Group Inc
20. Legg Mason Inc
21. Morgan Stanley
22. Mitsubishi UFJ Financial Group Inc
23. Northern Trust Corporation
24. Société Générale
25. Bank of America Corporation

The ultra-wealthy elite often hide behind layers and layers of ownership, but the truth is that thanks to interlocking corporate relationships, the elite basically control almost every Fortune 500 corporation.

The amount of power and control that this gives them is hard to describe.

Unfortunately, this same group of people have been running things for a very long time.  For example, New York City Mayor John F. Hylan said the following during a speech all the way back in 1922

The real menace of our Republic is the invisible government, which like a giant octopus sprawls its slimy legs over our cities, states and nation. To depart from mere generalizations, let me say that at the head of this octopus are the Rockefeller-Standard Oil interests and a small group of powerful banking houses generally referred to as the international bankers. The little coterie of powerful international bankers virtually run the United States government for their own selfish purposes.

They practically control both parties, write political platforms, make catspaws of party leaders, use the leading men of private organizations, and resort to every device to place in nomination for high public office only such candidates as will be amenable to the dictates of corrupt big business.

These international bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of the newspapers and magazines in this country. They use the columns of these papers to club into submission or drive out of office public officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government. It operates under cover of a self-created screen [and] seizes our executive officers, legislative bodies, schools, courts, newspapers and every agency created for the public protection.

These international bankers created the central banks of the world (including the Federal Reserve), and they use those central banks to get the governments of the world ensnared in endless cycles of debt from which there is no escape.  Government debt is a way to “legitimately” take money from all of us, transfer it to the government, and then transfer it into the pockets of the ultra-wealthy.

Today, Barack Obama and almost all members of Congress absolutely refuse to criticize the Fed, but in the past there have been some brave members of Congress that have been willing to take a stand.  For example, the following quote is from a speech that Congressman Louis T. McFadden delivered to the U.S. House of Representatives on June 10, 1932

Mr. Chairman, we have in this country one of the most corrupt institutions the world has ever known. I refer to the Federal Reserve Board and the Federal Reserve Banks. The Federal Reserve Board, a Government board, has cheated the Government of the United States and the people of the United States out of enough money to pay the national debt. The depredations and iniquities of the Federal Reserve Board has cost this country enough money to pay the national debt several times over. This evil institution has impoverished and ruined the people of the United States, has bankrupted itself, and has practically bankrupted our Government. It has done this through the defects of the law under which it operates, through the maladministration of that law by the Federal Reserve Board, and through the corrupt practices of the moneyed vultures who control it.

Sadly, most Americans still believe that the Federal Reserve is a “federal agency”, but that is simply not correct.  The following comes from factcheck.org

The stockholders in the 12 regional Federal Reserve Banks are the privately owned banks that fall under the Federal Reserve System. These include all national banks (chartered by the federal government) and those state-chartered banks that wish to join and meet certain requirements. About 38 percent of the nation’s more than 8,000 banks are members of the system, and thus own the Fed banks.

According to researchers that have looked into the ownership of the big Wall Street banks that dominate the Fed, the same names keep coming up over and over: the Rockefellers, the Rothschilds, the Warburgs, the Lazards, the Schiffs and the royal families of Europe.

But ultra-wealthy international bankers have not just done this kind of thing in the United States.  Their goal was to create a global financial system that they would dominate and control.  Just check out what Georgetown University history professor Carroll Quigley once wrote

[T]he powers of financial capitalism had another far-reaching aim, nothing less than to create a world system of financial control in private hands able to dominate the political system of each country and the economy of the world as a whole. This system was to be controlled in a feudalist fashion by the central banks of the world acting in concert, by secret agreements arrived at in frequent private meetings and conferences. The apex of the system was to be the Bank for International Settlements in Basle, Switzerland, a private bank owned and controlled by the world’s central banks which were themselves private corporations.

Sadly, most Americans have never even heard of the Bank for International Settlements, but it is at the very heart of the global financial system.  The following is from Wikipedia

As an organization of central banks, the BIS seeks to make monetary policy more predictable and transparent among its 58 member central banks. While monetary policy is determined by each sovereign nation, it is subject to central and private banking scrutiny and potentially to speculation that affects foreign exchange rates and especially the fate of export economies. Failures to keep monetary policy in line with reality and make monetary reforms in time, preferably as a simultaneous policy among all 58 member banks and also involving the International Monetary Fund, have historically led to losses in the billions as banks try to maintain a policy using open market methods that have proven to be based on unrealistic assumptions.

The ultra-wealthy have also played a major role in establishing other important international institutions such as the United Nations, the IMF, the World Bank and the WTO.  In fact, the land for the United Nations headquarters in New York City was purchased and donated by John D. Rockefeller.

The international bankers are “internationalists” and they are very proud of that fact.

The elite also dominate the education system in the United States.  Over the years, the Rockefeller Foundation and other elitist organizations have poured massive amounts of money into Ivy League schools.  Today, Ivy League schools are considered to be the standard against which all other colleges and universities in America are measured, and the last four U.S. presidents were educated at Ivy League schools.

The elite also exert a tremendous amount of influence through various secret societies (Skull and Bones, the Freemasons, etc.), through some very powerful think tanks and social clubs (the Council on Foreign Relations, the Trilateral Commission, the Bilderberg Group, the Bohemian Grove, Chatham House, etc.), and through a vast network of charities and non-governmental organizations (the Rockefeller Foundation, the Ford Foundation, the World Wildlife Fund, etc.).

But for a moment, I want to focus on the power the elite have over the media.  In a previous article, I detailed how just six monolithic corporate giants control most of what we watch, hear and read every single day.  These giant corporations own television networks, cable channels, movie studios, newspapers, magazines, publishing houses, music labels and even many of our favorite websites.

Considering the fact that the average American watches 153 hours of television a month, the influence of these six giant corporations should not be underestimated.  The following are just some of the media companies that these corporate giants own…

Time Warner

Home Box Office (HBO)
Time Inc.
Turner Broadcasting System, Inc.
Warner Bros. Entertainment Inc.
CW Network (partial ownership)
TMZ
New Line Cinema
Time Warner Cable
Cinemax
Cartoon Network
TBS
TNT
America Online
MapQuest
Moviefone
Castle Rock
Sports Illustrated
Fortune
Marie Claire
People Magazine

Walt Disney

ABC Television Network
Disney Publishing
ESPN Inc.
Disney Channel
SOAPnet
A&E
Lifetime
Buena Vista Home Entertainment
Buena Vista Theatrical Productions
Buena Vista Records
Disney Records
Hollywood Records
Miramax Films
Touchstone Pictures
Walt Disney Pictures
Pixar Animation Studios
Buena Vista Games
Hyperion Books

Viacom

Paramount Pictures
Paramount Home Entertainment
Black Entertainment Television (BET)
Comedy Central
Country Music Television (CMT)
Logo
MTV
MTV Canada
MTV2
Nick Magazine
Nick at Nite
Nick Jr.
Nickelodeon
Noggin
Spike TV
The Movie Channel
TV Land
VH1

News Corporation

Dow Jones & Company, Inc.
Fox Television Stations
The New York Post
Fox Searchlight Pictures
Beliefnet
Fox Business Network
Fox Kids Europe
Fox News Channel
Fox Sports Net
Fox Television Network
FX
My Network TV
MySpace
News Limited News
Phoenix InfoNews Channel
Phoenix Movies Channel
Sky PerfecTV
Speed Channel
STAR TV India
STAR TV Taiwan
STAR World
Times Higher Education Supplement Magazine
Times Literary Supplement Magazine
Times of London
20th Century Fox Home Entertainment
20th Century Fox International
20th Century Fox Studios
20th Century Fox Television
BSkyB
DIRECTV
The Wall Street Journal
Fox Broadcasting Company
Fox Interactive Media
FOXTEL
HarperCollins Publishers
The National Geographic Channel
National Rugby League
News Interactive
News Outdoor
Radio Veronica
ReganBooks
Sky Italia
Sky Radio Denmark
Sky Radio Germany
Sky Radio Netherlands
STAR
Zondervan

CBS Corporation

CBS News
CBS Sports
CBS Television Network
CNET
Showtime
TV.com
CBS Radio Inc. (130 stations)
CBS Consumer Products
CBS Outdoor
CW Network (50% ownership)
Infinity Broadcasting
Simon & Schuster (Pocket Books, Scribner)
Westwood One Radio Network

NBC Universal

Bravo
CNBC
NBC News
MSNBC
NBC Sports
NBC Television Network
Oxygen
SciFi Magazine
Syfy (Sci Fi Channel)
Telemundo
USA Network
Weather Channel
Focus Features
NBC Universal Television Distribution
NBC Universal Television Studio
Paxson Communications (partial ownership)
Trio
Universal Parks & Resorts
Universal Pictures
Universal Studio Home Video

And of course the elite own most of our politicians as well.  The following is a quote from journalist Lewis Lapham

“The shaping of the will of Congress and the choosing of the American president has become a privilege reserved to the country’s equestrian classes, a.k.a. the 20% of the population that holds 93% of the wealth, the happy few who run the corporations and the banks, own and operate the news and entertainment media, compose the laws and govern the universities, control the philanthropic foundations, the policy institutes, the casinos, and the sports arenas.”

Have you ever wondered why things never seem to change in Washington D.C. no matter who we vote for?

Well, it is because both parties are owned by the establishment.

It would be nice to think that the American people are in control of who runs things in the U.S., but that is not how it works in the real world.

In the real world, the politician that raises more money wins more than 80 percent of the time in national races.

Our politicians are not stupid – they are going to be very good to the people that can give them the giant piles of money that they need for their campaigns.  And the people that can do that are the ultra-wealthy and the giant corporations that the ultra-wealthy control.

Are you starting to get the picture?

There is a reason why the ultra-wealthy are referred to as “the establishment”.  They have set up a system that greatly benefits them and that allows them to pull the strings.

So who runs the world?

They do.  In fact, they even admit as much.

David Rockefeller wrote the following in his 2003 book entitled “Memoirs”

“For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as ‘internationalists’ and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure — one world, if you will. If that is the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”

There is so much more that could be said about all of this.  In fact, an entire library of books could be written about the power and the influence of the ultra-wealthy international bankers that run the world.

But hopefully this is enough to at least get some conversations started.

So what do you think about all of this?  Please feel free to post a comment with your thoughts below…

The Great Seal Of The United States

Sandy Hook: Mind control flicker effect

Wondering why the doctor of Adam Lanza hasn’t been found and quizzed about the drugs he prescribed isn’t in the mind of the viewer.

nomorefakenews.com | Dec 19, 2012

by Jon Rappoport

uncle-confirms-adam-lanza-on-psychiatric-medication-before-sandy-hook-shootings-No, I’m not talking about the flicker of the television picture. I’m talking about an on-off switch that controls information conveyed to the television audience.

 The Sandy Hook school murders provide an example.

First of all, elite media coverage of this tragedy has one goal: to provide an expanding narrative of what happened. It’s a story. It has a plot.

In order to tell the story, there has to be a source of information. The top-flight television anchors are getting their information from…where?

How the Newtown massacre became a Mind-Control television event

Their junior reporters? Not really. Ultimately, the information is coming from the police, and secondarily from local officials.

In other words, very little actual journalism is happening. The media anchors are absorbing, arranging, and broadcasting details given to them by the police investigators.

The anchors are PR people for the cops.

This has nothing to do with journalism. Nothing.

The law-enforcement agencies investigating the Sandy Hook shootings on the scene, in real time, were following up on leads? We don’t what leads they were following and what leads they were discarding. We don’t know what mistakes they were making. We don’t know what evidence they were overlooking or intentionally ignoring. We don’t know whether there were any corrupt cops who were slanting evidence.

Read More

TV show critical of TSA body scanners canceled


presstv.com | Oct 30, 2012

Former Governor Jesse Ventura exclusively revealed to Infowars that a show set to air as part of Ventura’s popularConspiracy Theory series that exposed how TSA body scanners were a major cancer threat was canceled by Time Warner-owned TruTV.

“This year we did eight of them but they’re only going to air seven, they won’t do the one we did on the TSA – that one apparently ain’t gonna make show time,” said Ventura, speaking to the Alex Jones Show.

The former Governor of Minnesota refused to be drawn on who exactly was responsible for killing the show.

“I don’t know who killed it, I can only say that TruTV killed it,” said Ventura.

Pointing out how radiation-firing body scanners had recently been removed from larger airports, Ventura explained how the censored show was an investigation of the safety and money motivation behind the body scanners.

“They’re still not admitting that they’re not safe, well then why are they replacing them?” asked Ventura.

“We exposed that these things are not safe, we exposed that the radiation levels are at an unsafe level, we exposed the fact that TSA employees aren’t allowed to wear radiation badges for the own protection,” added Ventura, explaining that the government was trying to avoid lawsuits by avoiding having any system in place that monitor radiation levels.

Alex Jones, who acted as a consultant for the show, confirmed that the program was a serious investigation of the financial motive behind the body scanners and how they posed a significant cancer risk.

FACTS & FIGURES

The Transportation Security Administration has been quietly removing its X-ray body scanners from major airports over the last few weeks and replacing them with new machines.

The X-ray scanners have faced a barrage of criticism since the TSA began rolling them out nationwide after the failed underwear bombing on Christmas Day 2009. One reason is that they emit a small dose of ionizing radiation, which at higher levels has been linked to cancer.

In addition, privacy advocates decried that the machines produce images, albeit heavily blurred, of passengers’ naked bodies. Each image must be reviewed by a TSA officer, slowing security lines.

The United States remains one of the only countries in the world to X-ray passengers for airport screening. The European Union prohibited the backscatters last year “in order not to risk jeopardizing citizens’ health and safety,” according to a statement at the time. The last scanners were removed from Manchester Airport in the United Kingdom last month.

 

Students at elite prep school attended by Rupert Murdoch’s son preyed upon by pedophile teachers


James Murdoch, former chairman of News International, attended the Horace Mann School in New York Photo: AP

Pupils at a prestigious New York preparatory school attended by James Murdoch, the former chairman of News International, were preyed upon by paedophile teachers, a former student has claimed.

telegraph.co.uk | Jun 8, 2012

Paedophile scandal at James Murdoch’s former New York school

By Rosa Prince, New York

Amos Kamil, who attended the elite Horace Mann School in the 1970s and 1980s, named three former teachers who he alleged had sexually abused teenage pupils in an article in the New York Times Magazine.

He accused the school of failing to protect youngsters from several other unnamed teachers he said had acted inappropriately, claiming that it fostered a climate of “blurred boundaries” between children and adults.

There is no suggestion that Mr Murdoch, 39, the youngest son of media mogul Rupert Murdoch, who graduated in 1991, was among those targeted for abuse.

Horace Mann was recently named as the second best prep school in the United States. As well as Mr Murdoch, its alumni include the beat writer Jack Kerouac and disgraced former New York governor Eliot Spitzer.

One of the teachers named in the article, Stanley Kops, commit suicide a few years after leaving the school following a complaint from a male student in 1983 that he had made inappropriate advances towards him during a class retreat.

Another alleged victim, Benjamin Balter, is also said to have taken his life, following years of sexual abuse by a music teacher, Johannes Somary, who died of a heart attack last year having taught at the school for four decades.

Complaints by Mr Balter’s mother about the teacher’s behaviour in 1994 are said to have been ignored.

Two other former pupils spoken to by Mr Kamil claimed that Mr Somary had abused them on a number of occasions.

A third teacher, Mark Wright, who taught art, is said to have left the school after pupils complained that he touched them sexually during inappropriate physical examinations. He died in 2004 Mr Kamil said: “The former students who chose to share their stories with me are all men, but if their classmates are to be believed, the situation was far more complex.

“People who haven’t set foot in the school in 30 years still rattle off the names of male teachers who were said to be sleeping with their female students.

“A couple of female faculty members were said to be sleeping with male students. Once I started asking around, these stories continued to bubble.” Mr Kamil said he was confident that the school had changed in recent years.

In a statement, Horace Mann said: “As an educational institution, we are deeply concerned if allegations of abuse of children are raised, regardless of when or where they may have occurred.

“The current administration is not in a position to comment on the events involving former and, in some cases, now-deceased, faculty members that are said to have occurred years before we assumed leadership of the school.”

Communist Chinese conglomerate buys AMC to form world’s largest cinema chain


Under the new U.S.-China deal, more IMAX or 3D films are being allowed into China

CNN | May 21, 2012

By Kevin Voigt

(CNN) — China’s Dalian Wanda Group and AMC Entertainment announced Monday a $2.6 billion deal to take over the U.S. theater group, forming the world’s largest cinema chain, according to a new release on the deal.

The move is the latest in a raft of deals between U.S. entertainment companies and Chinese firms, linking the world’s largest theater market with the world’s fastest growing.

“This acquisition will help make Wanda a truly global cinema owner, with theatres and technology that enhance the movie-going experience for audiences in the world’s two largest movie markets,” said Wang Jianlin, chairman and president of Wanda.

Wanda, a private company that previously operated solely in China, generates $16.7 billion in annual revenue from its commercial development and entertainment businesses, the company said. The group owns 86 theaters with 730 screens in China.

This Chinese Company Is Buying AMC, America’s Second Largest Theatre Chain

AMC sale possibly the biggest U.S. deal yet by private Chinese company

Chinese Communist Propaganda Film Breaks Records

Deferential Hollywood drops Chinese villains on the cutting-room floor in Red Dawn remake

Director Zhang Yimou celebrates Communist China

Jackie Chan: Freedom may be unnecessary, Chinese people need to be firmly ‘controlled’

“As the film and exhibition business continues its global expansion, the time has never been more opportune to welcome the enthusiastic support of our new owners,” said Gerry Lopez, chief executive officer and president of AMC.

AMC operates 346 multiplex theaters, largely in North America, with a total of 5,034 screens. Headquarters of AMC, a privately held company, will remain in the Kansas City area and day-to-day operations, including the process for film programming, will remain unchanged, the release said.

In a deal last February, China agreed to increase the quota of 20 foreign films per year — most of them from the U.S. — to add an additional 14 IMAX or 3D films each year, and nearly doubled the cut foreign film companies can take from Chinese box office to 25%.

In April, The Walt Disney Company China, Marvel Studios and DMG Entertainment of Beijing announced a production deal in which “Iron Man 3” will be co-produced in China. That follows the February announced that a $330 million joint venture between DreamWorks Animation, China Media Capital (CMC) and two other Chinese companies to establish a China-focused family entertainment company, Oriental DreamWorks.

Last month came revelations, first reported by Reuters, that the Securities and Exchange Commission sent inquiries to 20th Century Fox, Disney and DreamWorks about whether Hollywood studios were paying bribes to get a foothold in the China theater market.